۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۹:۱۳

معاون بهداشت علوم پزشکی استان زنجان:

۴۰ درصد سالمندان ۷۵ تا ۷۹ سال در زنجان واکسینه شدند

۴۰ درصد سالمندان ۷۵ تا ۷۹ سال در زنجان واکسینه شدند

زنجان-معاون بهداشت علوم پزشکی استان زنجان گفت: گروه سنی ۷۵ تا ۷۹ سال هم که حدود ۱۲ هزار و ۳۸۰ نفرسالمند در استان زنجان است تاکنون پنج هزار و ۵۵۷ نفر معادل ۴۰ درصد واکسینه شدند.

محمدرضا صائینی در گفتگو با خبرنگار مهر بر لزوم تقویت رعایت بهداشت فردی و اجتماعی در استان زنجان تاکید کرد و گفت: زدن واکسن مبنی بر این نیست که ماسک نزنیم.

وی با بیان اینکه ۳۷ هزار و ۷۵۲ دوز واکسن کرونا در استان دریافت شده است، اظهار کرد: از این تعداد ۳۳ هزار و ۴۷۸ نفر در سطح استان معادل ۹۰ درصد ترزیق شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در سطح استان در فاز اول ۶۵ درصد از کادر درمان، سالمندان که تحت پوشش بهزیستی هستند و جانبازان بالای ۷۰ درصد واکسینه شدند.

صائینی با بیان اینکه در فاز دوم سالمندان بالای ۸۰ سال واکسینه می‌شوند، تاکید کرد: از ۱۷ هزار و ۵۸۷ سالمندان بالای ۸۰ سال حدود ۱۲ هزار و ۵۴۷ سالمند معادل ۷۱ درصد واکسینه شدند و گروه سنی ۷۵ تا ۷۹ سال هم که حدود ۱۲ هزار و ۳۸۰ نفر است تاکنون پنج هزار و ۵۵۷ نفر واکسینه شدند.

وی ابراز کرد: ۴۰ درصد از سالمندان ۷۵ تا ۷۹ سال در استان زنجان واکسینه شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: طبق زمان بندی انجام شده واکسن کرونا بین گروه‌های سنی در استان ترزیق می‌شود تا این بیماری شوم کنترل و مدیریت شود.

کد خبر 5216371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha